vrijdag, november 16, 2007

Koffer weg. Koffer terug.

Weer mijn maandelijkse week in Cleator/Sellafield doorgebracht. Maandagavond op Newcastle Airport: een man neemt mijn koffer mee, in plaats van zijn eigen. Spreekt op antwoordapparaat zijn naam in, maar laat geen contactgegevens achter. Vliegveld wil geen gegevens afgeven. Ik inmiddels 200 km naar het westen in Cleator. Bellen. Bellen. Niets. Woensdag weer bellen. Koerier blijkt koffer te hebben aangeboden bij de man, in Newcastle. Man weigert deur open te doen. Politie belt man. Niets. Wachten. Woensdag eind van de dag weer bellen. Blijkt koerier met mijn koffer uit Schotland naar Cleator te rijden!

Raar verhaal. Maar ik heb mijn koffer terug (en nog een koffer, en nog meer overhemden, dassen, broek, sokken, onderbroeken, etc, want ik heb in de tussentijd extra spullen moeten kopen).

Overigens vanmiddag vanuit Sellafield weer teruggereden naar Newcastle Airport, maar nu dwars door de North Pennines, via de Hartside Pass (schijnt populair te zijn bij bikers, want je moet behoorlijk klimmen en er zijn veel haarspelden) en Alston, erg mooi!